perjantaina, tammikuuta 11, 2013

Heipparallaa ja höpinää asiakkaiden kohtaamisesta

Minun ei todellakaan pitäisi istua nyt tässä mutta.. hups.. Nyt kävi näin. Oikeasti pitäisi olla pakkaamassa, siivoamassa, istuttamassa akvaarion kasvit taas takaisin (monni kiskoo ne aina irti) sekä syömässä jotakin.

Jotenkin töiden jälkeen olin niin töttöröö että tulin vain tähän koneelle istumaan ja hölläämään, hetkeksi ;)

Olin tänään ensimmäistä kertaa yksin töissä uudessa työpaikassani. Olin ennen tätä päivää ollut siellä töissä vain 3 päivää perehdytyksessä joten viime yö meni vähän heikoilla unilla stressiunia katsellen. Mutta, pääasia! Hengissä selvisin, kyllä ne tän alan työt tulee selkärangasta, sitä vaan yrittää tajuta että mitä tekee seuraavaksi. Pari virhettä tein (anteeksi työkaveri, sun sormet palaa illalla...) mutta muuten pärjäsin mielestäni hienosti! Kirjoitin itselle lapun mitä mikäkin maksaa ja pistin hanskat heilumaan. Sain vielä palautetta hyvin tehdystä työstä kun asiakas kehui minua oikein reippaaksi asiakaspalvelijaksi. Saipa hän minulle hymyn huulille ainakin! :) Yritin parhaan mukaan toivotella asiakkaille mukavaa päivää ja mukavaa viikonloppua ja näin saa monta onnellista hymyä takaisin. Tämä on nykyään harvinaista, eipä missään oikein sanota muuta kuin kiitos ja hei. Niin...jos sitäkään. Itse yritän aina olla se hyvä asiakaspalvelija, minä pidän työstäni kun saan tehtyä ihmiset iloisiksi!

Töiden jälkeen poikkesin entiseen työpaikkaani pyörähtämään ja sielläkin sain syyn olla iloinen. Pomo kertoi että ei ole ehtinyt käydä edes vessassa koko päivänä, minä viskasin takin nurkkaan ja sanoin että no, sitten menet nyt ja jäin auttamaan häntä hetkeksi. Pieniä asioita joilla toisen saa iloiseksi ja itsensä siinä samalla.

Ole niinkuin sydämenmuotoinen vaahtokarkki, päivä näyttää heti paremmalta! :)
Miksi olla sitruuna kun voi olla mansikka? Niinpä. Miksi pitää näyttää hapanta naamaa.. Miksi olla tyly asiakkaille tai muille koska silloin hekin on tylyjä sinulle. Oma päiväsikin piristyy kummasti kun yrität olla mitä kohteliain. Minulla ainakin oli mukava päivä, pahasti ei edes ole ahdistanut tänään! :)

Nyt pitäisi rynnätä pakkaamaan ja tiskaamaan ja vähän siivoamaan. On sitten mukava tulla kotiin kun täällä on siistiä eikä tarvitse siivota muuta kuin reissun sotkut.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! <3

L

2 kommenttia:

Kiva kun kävit lukemassa, olisi kiva kuulla sinustakin joten jätähän jotakin raapustusta! :)