perjantaina, marraskuuta 30, 2012

Väsymyksestä ja ahdistuksesta

Miltä tuntuu olla väsynyt? -Noo.. siltä että nukahtaa sohvalle. Joo kyllä. Kyllä se siltäkin tuntuu.

Mutta, se tuntuu myös siltä että ei vaan jaksa. Ei jaksa sopia kalenteriinsa eteenpäin mitään tapahtumia. Ei oikein uskalla, entä jos ei jaksakaan lähteä. Entä jos pitää perua.

Se tuntuu myös siltä että ketään ei kiinnosta, kukaan ei välitä. (Ja edelleen sanon, mikään näistä ei koske K:ta, meillä menee tosi hyvin) Tuntuu että kukaan ei pidä minusta. Kukaan ei halua tulla puhumaan. Kukaan ei halua minusta ystävää. Ehkä puhun liikaa. Ehkä puhun liikaa itsestäni. Niinhän minä olen aina ajatellut. Tai ehkä olen tylsä. Enhän koskaan oikeastaan käy missään.. Tai ehkä minulla on liian voimakkaita mielipiteitä. Tai ehkä en olekaan tarpeeksi "hyvä" ihminen. Ehkä minusta ei pidetä koska vein mun miehen sen kavereilta. Se ei enää vietäkään kaikkea aikaansa niiden kanssa. Ehkä mua pidetään ilonpilaajana, joka pilasi hyvän kaveriporukan. Siltä musta tuntuu.. Oon niin monta kertaa itkenyt tän tarinan K:lle että nyt oli pakko purkaa tää jonnekin muualle.

Lisäksi oon muutenkin niin loppu kaikesta. Molempien työkuviot on ihan sekaisin nyt, toisella olis töitä tarjolla kahden ihmisen edestä ja toisella.. niin.. no kun osaisi päättää. Ensin tarjottiin muuta, nyt taas sitten sellaista sopimusta missä ei ole mitään järkeä. Mut ei se sillai mitään, ei se oo kuin työ. On elämässä tärkeämpiäkin asioita.

Näiden lisäksi pitäisi käydä lääkärissä. Mulla koskee mahaan varmaan joka päivä. Edelleen. Vaikka söisin mitä. (Nyt on kyllä huono olo ja se johtuu ihan vaan omasta tyhmyydestä, pussillinen karkkia, hyi... Oon tunnesyöppö, tiedän..) Pitäisi käydä lääkärissä. Mut siellä asia mikä tulee eteen on tähystys. En halua siihen. En vaan halua. Pelkään oksentamista NIIN paljon että en vaan pysty. En edes pysty ajattelemaan asiaa ilman että puistattaa. Niin ja jos saisin tahtoni läpi et se tehtäis nukutuksessa niin siinäki on se et ku VOI (kuinka tyhmä ajatus) voida pahoin sen nukutusaineen takia... Terve että ihminen on hölmö. Mut joo, tämäkin asia on itketty jo monena iltana. Aina sama virsi. Mä HALUAN olla TERVE!! Mitään muuta en toivo. Olis vaikka maha kipee jatkuvaan mutta se pelko. Pelko siitä oksentamisesta! En ole oksentanut moniin vuosiin mutta silti se saa ajatuksen tasollakin karvat nousemaan pystyyn. En mä oikeastaan tiedä miksi pelkään sitä niin paljon. Mutta raivostuttaa se etten voi katsoa elokuvia tai tv-ohjelmia koska niissä SAATETAAN oksentaa..

Ja annas sitten olla tää uutisointi nyt siitä supernoroviruksesta! Johon kellään ei ole vastustuskykyä! Pesen käteni varmaan verille kohta ja raivoon K:lle siitä jos se ei pese käsiään, joka välissä. Meillä molemmilla on jo niin kuivat kädet että kirvelee rasvauskin. Ei tää enää ole tervettä! Ainoo ajatus on vaan se että entä jos, entä jos jompikumpi tai molemmat tulee kipeeks! Mitä sitten! Mä en voi olla kotona yksin 8 h kun K on töissä jos oon oksennustaudissa. Se on sellainen 8 h kestävä paniikkikohtaus sitten.

K muuten sairasti vatsataudin viime kesänä, oikeastaan heti meidän häiden jälkeen. Heräsin aamulla siihen että se oksensi vessassa. Siitä jäi kammo. Herään edelleen lähes joka kerta jos se lähtee vessaan tai liikahtaa jotenkin epätavallisesti sängyssä. Sitä ennen nukuin kuin tukki. Joka yö kun se nousee, herään ja kysyn minne se on menossa.. Hermot menee, elän koko ajan jossain neuroosissa..

Onhan tää elämä ihan jees, mitä nyt 90% ajatuksista pyörii oksentamisen ympärillä. Jota en ole edes tehnyt moniin vuosiin. Joka on kuitenkin osa elimistön toimintaa.

Tältä väsymys minusta tuntuu. Haluaisin olla terve. Haluaisin parantua tästä. Oon nyt ihan oikeasti miettinyt sitä lääkitystä. (Aivoni toki yrittää tankata mulle ajatusta Lääkkeet-haittavaikutukset-pahoinvointi) Mut en tiedä mitä tekisin oikein.

Onneks mulla on mies. Onneks mulla on mies joka kestää kuunnella nää mun itkut ja raivot aiheesta.

Nyt saunan lämmitykseen ja odotteleen K:ta pelistä kotiin. Sit pääsis nukkumaan..

Viikonloppuja!

-L

Anteeksi. Oli vaan pakko purkaa tätä jonnekin.

12 kommenttia:

  1. L, oot ihana tyttö, aidosti oma itsesi, ja minä ainakin haluan susta ystävän! Voimia ja jaksamista!!
    -Piia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Piia <3 Itse olet ihana! Kiitos vielä kerran.

      Poista
  2. Olipa hyvä teksti. Mulla on kammo kans kaikkeen limaan, oksennukseen ja eläinten kakkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle! Ihana kuulla että en ole ainoa tällainen "friikki".

      Poista
  3. Sulle on tulossa piristävää postia, yritä jaksaa :)))
    - Tiia

    VastaaPoista
  4. Voisiko olla tauon paikka, kuulostaa vähän siltä? Isot muutokset vähälle aikaa voi pistää elämän sekaisin ja nuoren vaimon ymmälleen (oma kokemus). Keskustele rakkaimpiesi kanssa ja luota siihen että ikä tuo tasaisuutta pikkuhiljaa :) Voimia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä tässä joulun jälkeen tulee varmaan paussia. :) Onneksi. Ja oon mä nyt jo paremmassa kunnossa. Tai siis sillai, auttoi kun purin sen tänne ja oon saanut puhua. Onneks K kuuntelee mua aina. <3 Se helpottaa. Kiitos Hikke. :) Olette ihania siskot!

      Poista
  5. Voi L <3 Kuten huomaat, täällä on monia jotka välittää. :) Tuskin kukaan turhan takia kommentoikaan tähän.

    Mulle itselleni tuottaa kotoa lähteminen myös vähän pulmia. Ei oikeen jaksas, eikä oikeen huvitakaan. :/ Olen todennut, että siitä syystä on järkevämpää olla lupaamatta mitään kellekään. Se on aiheuttanut nyt jonkin verran jo mielipahaa tietyille henkilöille, että perun aina. :( Joten nyt pyrin olemaan lupaamatta.

    "Ehkä minusta ei pidetä koska vein mun miehen sen kavereilta. Se ei enää vietäkään kaikkea aikaansa niiden kanssa. Ehkä mua pidetään ilonpilaajana, joka pilasi hyvän kaveriporukan. Siltä musta tuntuu.."
    Jokainen joka haluaa kunnon parisuhteen ja saa sen, joutuu joskus miettimään miten jakaa aikansa ystäville ja suhteelle. Ennemmin tai myöhemmin tää tapahtuu.

    Suosittelisin sulle kyllä sitä tähystystä, vaikka se pelottaakin (niin muakin pelottas!!). :( Oon tiennyt tästä sun kammostas toki jo aiemminkin, mutta en tiennyt miten paljon se vaikuttaa sun elämään. Toivon, että pääset siitä joskus yli. :) Helpottuis sun elämäs aikalailla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milla! <3 On kyllä ihana nähdä kuinka välitätte minusta pienestä täällä.

      Mulla on vähän sama että tulee jäätyä aina kotiin möllöttämään jos ei ole ihan pakko mennä jonnekin.. Toki oon aina ollutkin vähän kotikissa, oon lapsesta saakka aina ollut paljon kotona niin en oikeastaan kaipaa edes sitä jatkuvaa menemistä! Mutta eiköhän asia sinunkin kohdalla korjaannu kun aurinko alkaa taas paistaa vähän enemmän ja päivät pitenee! :)

      Kiitos oikeesti todella paljon! Joo pitää nyt katsoa josko pyytäisin sen tähystyksen sit nukutuksessa.. Jos se sit ei olis niin paha. Siinä on vaan se et jos tää ny oikeesti on sitä mikskä ne tätä luulee niin tää ei parane ikinä :(

      Ja joo.. Mä aina vaan itken sitä että haluan olla terve! Tää on todella rankkaa.. Se vaikuttaa kaikkeen.. Mutta ehkä vielä joku päivä.. :)

      Onneksi nyt on ollut muutama aurinkoinen päivä! Uskomatonta kyllä mutta senkin johdosta voin jo vähän paremmin. Lisäksi oon saanut puhuttua asiasta niin sekin auttoi paljon!

      Poista
  6. Vastaukset
    1. kiitos paljon <3 mietin kauan uskallanko painaa julkaise nappia mutta näköjään kannatti! Nämä teidän kommentit on antaneet niin paljon voimia että ette arvaakaan! :)

      Poista

Kiva kun kävit lukemassa, olisi kiva kuulla sinustakin joten jätähän jotakin raapustusta! :)