sunnuntaina, helmikuuta 01, 2015

EPÄSOSIAALINEN MEDIA

*piip*

"Mitä?"

*piippiip*

"Aa en mä kuullu, sori.."

Niin, onko teillekin käynyt näin?

"Joo mä luin Facebookista"

"Joo mä näin Instassa"

























Kuulostaako tutulta?

Omassa elämässä ainakin. Törmään tähän joka paikassa.

Työpaikan taukohuoneessa, töissä asiakkaiden kanssa, kaupassa, kaverin luona, kahvilassa, jopa omassa kotona.

Mikähän ihmistä pohjimmiltaan kiehtoo tuossa suhteellisen pienessä ruudussa jossa on mahdollista toistaa liikkuvaa kuvaa ja josta kuuluu ääniä.

Sosiaalisuus on yksi asia mikä varmasti kiehtoo. On kavereita joiden päivityksiä on kiva lukea ja niin paljon kivoja kommentteja jotka oikein vaatii vastaamaan, heti!

Toisaalta, jos lähelläsi on ihminen joka aidosti välittää sinusta, pitäisikö kuunnella mitä hänellä on sanottavana.

Nostaa katse ylös ruudusta (auttaa muuten myös niskasärkyyn) ja katsoa silmiin jossain muualla kuin siinä ruudulla näkyvässä selfiessä.

Mikäs minä olen tästä kirjoittamaan, kuten näette, puhelimessani komeilee monta sosiaalista mediaa. On Instagram, Whatsapp, Facebook, 9GAG.. Omistan myös selfiekepin, kiitos mieheni.. :D Se on meidän kaveriporukan selfieitä varten kun meillä kenelläkään ei ole tarpeeksi pitkiä käsiä! Muuten saa pölyyntyä ihan rauhassa.

Yhdessä vaiheessa mietin, pitäisikö kokeilla vuosi ilman somea. Ottaa käyttöön vanha kunnon 3310 joka muuten toimii edelleen vaikka joskus yritin kovasti sitä tuhota. Miltähän tuntuisi olla vapaa tästä somesta ja olla oikeasti sosiaalinen. Vielä en ole tuohon hommaan ryhtynyt, esimerkiksi whatsapp on minulle tärkeä viestinväline joka pienentää puhelinlaskua kummasti. Katsotaan.

Mitä jos livetetään välillä! Hengitetään ulkoilmaa ja kuunnellaan lintujen laulua ja ollaan aidosti läsnä!

Kokeillaan!

-Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit lukemassa, olisi kiva kuulla sinustakin joten jätähän jotakin raapustusta! :)